Wyjazd edukacyjno-turystyczny do Anglii.

W maju drugie klasy gimnazjum udały się na długo oczekiwaną wycieczkę do Anglii.

Po przejeździe kanałem La Manche zwiedzanie rozpoczęliśmy od ulubionego przez Anglików kurortu nadmorskiego Brighton. Zobaczyliśmy miedzy innymi urokliwe uliczki, na których znajdują się XII wieczne chaty rybackie, przemienione w klimatyczne sklepy i kawiarenki, Brighton Marinę i Molo. Wieczorem udaliśmy się na odpoczynek do rodzin goszczących. Program kolejnych dni był także bardzo bogaty. Poznaliśmy historię miasta w Muzeum Londynu , podziwialiśmy sztukę nowoczesną w galerii Tate Modern, a także przepłynęliśmy się statkiem turystycznym do Tower Bridge. Zobaczyliśmy twierdzę Tower of London oraz Doki Św. Katarzyny. Kolejnego dnia mieliśmy okazję  odwiedzić Muzeum Historii Naturalnej, w którym znajduje się 70 milionów eksponatów w pięciu działach: botanika, entomologia, mineralogia, paleontologia i zoologia oraz Muzeum Nauki, w którym także mogliśmy dotknąć wielu rzeczy, doświadczyć czy wykonać eksperyment. Zwiedziliśmy też Pałac Kensington , gdzie mieszkał książę Karol i księżna Diana. Następnego dnia odwiedziliśmy Stadion Chelsea, po którym oprowadził nas oficjalny przedstawiciel stadionu. Podczas wyjazdu byliśmy też w  Oxfordzie, w którym mieści się najstarszy uniwersytet w Anglii oraz mieście Stratford upon Avon,  urodził się tu , mieszkał i jest pochowany Wiliam Szekspir. Wyjazd do Anglii zakończyliśmy w Canterbury-siedzibie arcybiskupstwa kościoła anglikańskiego.